Friday, February 25, 2011

TENTANG CINTA

-Kita mungkin akan menangis kerana mencintai org yg salah..org yg tidak menghargai cinta kita..namun,ape yg pasti ,kesalahan dan kesilapan kite itu jadikan lah sebagai pengajaran dan pengalaman untuk kite mencari org yg tepat dan betul..yg tahu menghargai kite..
-kadang-kadang orang nampak jea kite ketwa senyum..tapi disebalik ketawa dan senyuman kite itu org tak pernah tahu maksud yg tersirat..kdg2 kite tersenyum sbb nak lari dari masalah..supaya xnk org lain tahu yg kite tengah sedih dan kecewa..
-Cinta sebenarnya tidak buta. Cinta adalah sesuatu yang murni, luhur dan diperlukan.Yang buta adalah bila cinta itu menguasai diri kite tanpa suatu pertimbangan.
-Bukan laut namanya jika airnya tidak berombak, bukan cinta namanya jika perasaan tidak pernah terluka, bukan kekasih namanya jika hatinya tidak pernah merasa rindu dan cemburu.
-Dalam sebuah percintaan, janganlah kite menyesali akan perpisahan tetapi sesalilah kerana pertemuan. Kerana tanpa pertemua tidak akan ada perpisahan. bercintalah  dengan orang yang lebih mencintai diri kita  daripada kita mencintai diri orang itu. Itu lebih baik daripada mencintai orang yang kita cintai tetapi tidak menyintai  kita kerana adalah lebih mudah mengubah pendirian diri sendiri daripada mengubah pendirian orang lain.
-Bercinta memang mudah, untuk dicintai juga memang mudah. Tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai itulah yang sukar diperoleh.

No comments:

Post a Comment